Jaguar Forum banner

Subwoofer montage & X260 bedradingsschema

17K views 40 replies 8 participants last post by  Statler  
#1 ·
Dan heeft een versterker en een paar 8" subs gedoneerd, dus ik wil ze achter de achterbank plaatsen.
Is er iemand die een bedradingsschema heeft en me kan vertellen welke kleuren draden naar de linker- en rechterachterdeur-luidsprekers gaan?
Hoping om ze aan te boren voor een feed.

Bedankt!

#2 ·
Steve, uit mijn geheugen denk ik dat ze allebei zwart zijn :( in de deur), maar ga naar een connector dan zijn ze gekleurd, kan me niet herinneren of ik een foto heb gemaakt, zal wel even kijken.
Ik heb een feed van mijn OSR genomen omdat ik geen keuze had (geen line-out op head unit) :(

#3 ·
Dezelfde situatie voor mij Gav. Ik heb de bekleding van de achterkant gehaald, zal later de treeplank van de bestuurder verwijderen en de stijlafwerking losmaken.
Als je een foto hebt, zou dat geweldig zijn. :)

#4 ·
Gav
Ziet dit er bekend uit?
Ik heb de dikkere draden geprobeerd, maar zonder succes.
De deurkaart verwijderen is een optie, maar liever niet als het niet nodig is!

Bedankt

#6 ·
Geen haast Gav. Ik probeerde een afbeelding van mezelf te plaatsen om je te laten zien, maar het lukte niet... Hopelijk is dit zichtbaar. Negeer de snapconnectors, ik denk niet dat het de juiste draden zijn.

#7 ·
Steve, ik heb toch geen (nuttige) foto's gemaakt :( ben net even weg geweest en heb de bekleding zo goed als het ging verwijderd (ik ga zo naar tescos) en geprobeerd te fotograferen, het zijn de juiste draden maar ik kon de isolatie niet verwijderen om de polariteit te zien sorry

Attachments

#8 ·
U hoeft zich bij Subs niet zo druk te maken over de polariteit. In Out In Out of Out In Out In kan 'beter' overeenkomen met de andere luidsprekers in de auto. Persoonlijke voorkeur voor geluidsmatching... Hoewel, als u de luidsprekerdraden als een high-level ingang voor een versterker gebruikt, kunt u ze het beste op de juiste manier aansluiten!

#10 ·
Je hoeft je niet zoveel zorgen te maken over polariteit voor Subs. In Out In Out of Out In Out In kan 'beter' overeenkomen met de andere luidsprekers in de auto. Persoonlijke voorkeur voor geluidsmatching...

Hoewel, als je de luidsprekerdraden als een high-level input voor een versterker gebruikt, kun je ze het beste op de juiste manier aansluiten!
Ik gebruik de luidsprekeruitgang als HLI voor mijn versterker, daarom heb ik het vermeld.

#9 ·
Bedankt Gav, ik waardeer het echt. Ik weet hoe moeilijk het is om daar binnen te komen. [emoji106]

En bedankt Carl, dat zal ik onthouden. Ik moet een low-level adapter voor de versterker halen, dus hopelijk helpt dat om ze te isoleren.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

#11 ·
Goed, ik heb beide kanten gedaan, zonder ook maar een van de veren van de clips te verliezen.
Wat een gedoe zijn ze, ik heb de meeste ervan opnieuw moeten vormen om ze weer te laten pakken. De nieuwe clips zijn vandaag aangekomen en passen precies, dus het was oké als ik ze niet meer in elkaar zou krijgen.

Ik heb uiteindelijk beide kanten gedaan, want Dan 'geeft' me een tweekanaalsversterker met RCA-ingangen. Ik zal een speaker-naar-line-level-adapter moeten halen, maar met beide kanalen kan ik de twee 8" subs aansturen die hij me ook 'geeft'!

Voor toekomstige referentie, hier zijn de bedradingsconnectoren in de B-stijl. Ik weet nog niet zeker welke +VE en -VE is, maar ik krijg geluid uit een 6x9 driewegluidspreker die aan elke kant is bevestigd (alleen kortstondig om te testen).

Bestuurderskant (offside) UK auto :
179704

179705

Passagierskant (nearside) UK auto:
179706

179707

Bedankt voor de hulp jongens! Gewaardeerd :)

#35 ·
Oké, ik heb beide kanten gedaan, zonder een van de veren van de clips te verliezen.
Wat een gedoe zijn ze, ik heb de meeste ervan opnieuw moeten vormen om ze weer te laten pakken. De nieuwe clips zijn vandaag aangekomen en passen precies, dus het was oké als ik ze niet meer in elkaar zou krijgen.

Ik heb uiteindelijk beide kanten gedaan, want Dan 'geeft' me een tweekanaalsversterker met RCA-ingangen op laag niveau. Ik zal een speaker level naar line level adapter moeten halen, maar met beide kanalen kan ik de twee 8" subs aansturen die hij me ook 'geeft'!

Voor toekomstige referentie, hier zijn de bedradingsconnectoren in de B-stijl. Ik weet nog niet welke +VE en -VE is, maar ik krijg geluid uit een 6x9 driewegluidspreker die aan elke kant is aangesloten (alleen kortstondig om te testen).

Bestuurderskant (offside) UK auto:
View attachment 179704

View attachment 179705

Passagierskant (nearside) UK auto:
View attachment 179706

View attachment 179707

Bedankt voor de hulp jongens! Gewaardeerd :)
Kun je me vertellen welke maat (dikte) die draden hebben? Ik moet een paar splitconnectoren halen zoals die je hebt gebruikt, maar ze zijn er in veel verschillende maten...

Alvast bedankt!

#13 ·
Ik ken Gav, maar de jonge Dan is erg vasthoudend...!!
Hij heeft de opstelling die ik op dit moment in zijn auto gebruik en het klinkt zeker beter met beide luidsprekeringangen. Ik denk dat als je twee kanalen op de versterker hebt, je ze net zo goed kunt gebruiken!

#14 ·
Ik weet het Gav, maar de jonge Dan dringt er erg op aan...!!
Hij heeft de opstelling die ik in zijn auto ga gebruiken op dit moment en het klinkt zeker beter met beide luidsprekeringangen. Ik denk dat als je twee kanalen op de versterker hebt, je ze net zo goed kunt gebruiken!
Ik heb de mijne gebridged om de enkele 8" sub te laten draaien :)

#15 ·
Ik krijg een 2000w 2-kanaals Juice-versterker met 2x 8" Juice single coil 4 Ohm subwoofers.
Kisten, bedradingskit en hi-low converter vandaag besteld. De hi-low is een Connects2-apparaat met speaker input sensing die de versterker kan inschakelen, dus ik hoef geen geschakelde plus in de kofferbak te zoeken.

#16 ·
Ik krijg een 2000w 2-kanaals Juice-versterker met 2x 8" Juice single coil 4 Ohm subwoofers.
Kisten, bedradingskit en hi-low converter vandaag besteld. De hi-low is een Connects2-apparaat met speaker input sensing dat de versterker kan inschakelen, dus ik hoef geen geschakelde plus in de kofferbak te vinden.
Geweldig, jammer van de geschakelde plus, daar had ik je mee kunnen helpen!

#24 ·
HĂ© jongens - de dagdienst is verdomd druk, en ik ben nu onderdeel van een team van twee man, niet drie, en moet constant de sub herconfigureren voor verschillende taken terwijl we de platforminspecties uitvoeren..

Steve - klinkt alsof je meer uit je XF V2 haalt dan je je had voorgesteld.

Vermogen, looks en (interieur) geluid.

Wat is de volgende stap? Externe geluidsmodificatie?

Ik kijk ernaar uit om de mods te zien die je hebt gedaan, zodra
a - ik thuiskom
b - we weer als volwassenen naar buiten mogen. ;)

#25 ·
Goed om van je te horen Allan! Geen piraten dan? :)

Grote interne mod net gedaan, zal een how to posten als ik de writeup klaar heb, maar hier is een kleine foto om de scène te zetten

Image

De volgende externe mod is onderweg....

#38 ·
Goed om van je te horen Allan! Geen piraten dan? :)

Grote interne mod net gedaan, zal een how to plaatsen als ik de writeup klaar heb, maar hier is een kleine foto om de scène te zetten

View attachment 179761

De volgende externe mod is onderweg....
Ik hou van dat tapijt.

#26 ·
Even een update hierover. Heel vaak vernietig je de sierclips bij het verwijderen van de dorpellijsten of B-stijl sierlijsten.
De veer komt van de clip en raakt kwijt in de holte.

Er zijn vervangingen beschikbaar die veel goedkoper zijn dan de originele Jaguar-onderdelen, van hier

Ze zijn zwart, maar correct gehanteerd. ÂŁ3,60 voor een verpakking van 10 in plaats van ÂŁ9 per stuk van Jaguar...

#27 · (Edited)
En ten slotte pakte ik de portemonnee en meldde me een uur aan bij Topix.
Hieronder vindt u het x260-luidsprekerbedradingsschema voor basisaudio - Audio Head Unit in het dashboard met geĂŻntegreerde 4-kanaals versterker en 8 luidsprekers.

179874

Ik heb het Meridian-schema als iemand het nodig heeft, stuur me een PM.

#28 ·
En tot slot pakte ik mijn portemonnee en meldde me een uur aan bij Topix.
Hieronder vindt u het x260 luidsprekerbedradingsschema voor basisaudio - Audio Head Unit in het dashboard met geĂŻntegreerde 4-kanaals versterker en 8 luidsprekers.

View attachment 179874

Ik heb het Meridian-diagram als iemand het nodig heeft, stuur me een PM.
Kun je me alsjeblieft het schema sturen voor de 380w Meridian? Ik heb dit nodig voor een F-Pace uit 2017, ik denk dat het vergelijkbaar zou moeten zijn.

#33 · (Edited)
Korte update na dit een paar maanden gebruikt te hebben.

De plaatsing van de sub in de kofferbak is belangrijk vanwege de reflectie van de golven.
Ik plaatste aanvankelijk mijn twee 8" subwoofers achter de achterbank met de voorkant naar achteren, dit produceerde niet echt een echte dreun met de deuren dicht, maar ik merkte dat het openen van de bestuurdersdeur de basniveaus aanzienlijk verhoogde. Uiteraard niet ideaal om met de deur open te rijden....

Na veel experimenteren ontdekte ik dat de beste plek voor de kisten direct bij de opening van de kofferbak naar voren was, wat een geweldige bas opleverde en me in staat stelde de deur gesloten te houden!
Het is echter niet erg praktisch.

Ik heb net een 12" enkele sub gekregen en zal daarmee spelen om te zien of het plaatsen ervan omhoog vanaf de vloer beter is.

#34 ·
Ik heb de subs nog steeds niet op een bevredigend punt gekregen en worstel ermee bij de opening van de kofferbak, dus ik heb een originele Jaguar subwoofer van Ebay gekocht, die hier vrijdag zou moeten zijn.

De sub lijkt, uit het bedradingsschema, twee luidsprekers te hebben, met vier draden. +/- voor elke luidspreker. Ik hoop dat ik beide luidsprekers kan aansturen via de uitgangen van mijn subversterker in plaats van de twee afzonderlijke boxluidsprekers die ik momenteel gebruik.

Image

De subwoofer past in de wielkast aan de achterkant van de bestuurderskant, achter het spatbord en ventileert in de kofferbak door de carrosserie.
Ik geloof niet dat er bedrading voor is, maar misschien kijk ik er later naar.

#36 ·
Ik weet het niet, maar als je naar het bedradingsschema hierboven kijkt, staat er 1.0 bij elk van de luidsprekerdraden in de achterdeur voor de basisaudio zonder sub.

Is dat misschien 1,0 mm CSA?